Ne všichni jsme po ránu svěží, čilí a okamžitě schopní dobývat svět. Někdo zkrátka není ranní ptáče a potřebuje budíček klidně i dvě hodiny před odchodem z domu, aby si vše stihl připravit a rozhýbat se. Na to rozhýbání máme pro vás skvělý tip. Začněte s cvičením po probuzení hned v posteli.


Ráno dělá den

Postel a rozcvička hned v ní pomůže nastartovat metabolismus, dokonce prý snižuje krevní tlak. A protože probuzení v drtivé většině případů ovlivňuje náladu během celého vašeho dne, je vykročení správnou nohou skutečně důležité. Dodá vám energii pro všechny výzvy, které vás ten den čekají.

Protažení za sluncem

Když ráno otevřete oči a protáhnete se, přetočte se na záda a položte si dlaně na břicho. A začněte dýchat, přičemž vnímejte, jak se vaše břicho zvedá. (Pozor, ať v této pozici opět neusnete). Pokud zvládnete pět hlubokých nádechů a výdechů, můžete pokračovat v další rozcvičce. S nádechem natáhněte paže za hlavu a protáhněte tělo za špičkami prstů na rukou i špičkami prstů na nohou. S výdechem pak vrátíme ruce pomalu zpátky podél našich těl. Můžete zopakovat dvakrát, vnímejte přitom maximální protažení každého vašeho svalu.

Dýchejte pro nový den

Pokračujte s dalším nádechem pokrčením pravého kolene, které si přitáhnete k hrudi oběma rukama. Vnímejte dech, kterým se opíráte o pravé stehno. S výdechem nohu zase vraťte do původní pozice, s dalším nádechem si přitáhněte dlaněmi levé koleno a opět vnímejte, jak do něj tlačíte při nádechu. S výdechem vraťte nohu do původní pozice a s dalším nádechem nyní přitáhněte k hrudi obě kolena. V této pozici chvíli setrvejte a zhluboka dýchejte, abyste vnímali tlak břicha do obou nohou.

Čelo ke koleni

Nyní se pažemi chytněte pod koleny a zkuste nohy propnout co nejvíce k nebi. Někomu to může způsobovat nepříjemné pnutí, na které byste neměli násilím tlačit. Narovnejte nohy jen tolik, kolik vám to tělo dovolí. Vydržte po dobu jednoho nádechu a výdechu a pak jednu nohu spusťte na postel a druhou udržujte napnutou. Následně přitáhněte s nádechem nohu k břichu a současně se pokuste čelem dotknout kolene. S výdechem povolte nohu na postel a s nádechem opakujte cvik pro druhou nohu.

Otevíráme hrudník

Teď se chytněte levou rukou pravého lokte a položte si obě takto pokrčené a spojené ruce nad hlavu na postel. S nádechem začněte spojenýma rukama kroužit od hlavy před hruď a zpět za hlavu nejprve na levou stranu a pak na pravou stranu. Tímto cvikem si protáhnete hrudník, otevřete srdce a prokrvíte mezižeberní svaly.

Opora pro nový den

Nakonec se vraťte do uvolněné polohy naznak a ruce nechte podél těla. Zapřete lokty a dlaně o postel a zkuste takto zvednout hrudník co nejvýše k nebi. Pro tuto pozici je ideální ne úplně měkká postel, ale spíše trochu tvrdší, o kterou se můžete s jistotou zapřít. S výdechem zase můžete klesnout zpět do uvolněné pozice. Zopakujte alespoň třikrát.

Po tomto nenáročném ranním protažení uvidíte, že se vám bude z postele hned lépe vstávat a budete plni elánu a chuti do života. Tuto nenáročnou sestavu můžete opakovat klidně každý den. Zpevníte svaly, protáhnete šlachy a povzbudíte tvorbu hormonů štěstí rovnou s úsvitem. A koneckonců můžete ranní jógu v posteli cvičit i s partnerem nebo partnerkou. Aby se lépe vstávalo vám oběma.


“Rozcvička hned v posteli pomůže nastartovat metabolismus”

Foto: shutterstock.com